Generation of soft skills and its relationship with the social interaction of the individual

Generación de competencias blandas y su relación con la interacción social del individuo

Autores/as

Palabras clave:

Soft skills, higher education, vocational training, employability

Resumen

Introduction: The generation of soft skills in individuals is closely linked to their social development, which can be analyzed in three fundamental stages: the family, formal education, and labor market insertion. The family represents the first space of socialization, where initial skills are acquired that facilitate the transition to academic training, a stage that culminates in higher education and, in turn, serves as a bridge to the world of work, where the individual completes their training process. The research aimed to determine the impact of each educational stage on the development of soft skills.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2025-05-31

Cómo citar

David-Tenorio, L. E. ., & Torres-Rojas, I. S. . (2025). Generation of soft skills and its relationship with the social interaction of the individual: Generación de competencias blandas y su relación con la interacción social del individuo. Gaceta Médica De Caracas, 133(Supl. 1), 63–70. Recuperado a partir de https://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/30756

Número

Sección

ARTÍCULOS ORIGINALES

Artículos más leídos del mismo autor/a

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.