Mindfulness in the Emotional Autonomy of Early Childhood. Approaches in Colombia and Ecuador

Mindfulness en la Autonomía Emocional de la Primera Infancia. Aproximaciones en Colombia y Ecuador

Autores/as

Palabras clave:

Education, early childhood, emotional development, affective development

Resumen

Introduction: It is imperative to address and intervene from an early age to mitigate the exacerbation of emotions, thereby averting potential social, familial, and academic complications. Materials and methods: This qualitative research aims to implement mindfulness as a pedagogical strategy to educate emotional autonomy in early childhood, through the socio-critical paradigm, based on the research “Action in the Classroom.” The present study was conducted with a purposive sample of 24 students from the Educational Institution of Cotopaxi (Ecuador) and 60 students from two educational institutions in Popayán, Colombia.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2025-05-31

Cómo citar

Peralvo-Cañar, C. P. ., Leiton-Rivera, A. G. ., Torres-Rojas, I. . S. ., & Gómez-Velasco, N. Y. (2025). Mindfulness in the Emotional Autonomy of Early Childhood. Approaches in Colombia and Ecuador: Mindfulness en la Autonomía Emocional de la Primera Infancia. Aproximaciones en Colombia y Ecuador. Gaceta Médica De Caracas, 133(Supl. 1), 128–139. Recuperado a partir de https://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/30761

Número

Sección

ARTÍCULOS ORIGINALES

Artículos más leídos del mismo autor/a

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.