“Virtual” education in confinement: An iceberg to study

Autores/as

  • Ingrid Selene Torres-Rojas Corporación Universitaria Autónoma del Cauca, Programa de Licenciatura en Educación Infantil – Colombia. E-mail: ingrid.torres.r@uniautonoma.edu.co;
  • Efraín Muñoz-Galíndez Corporación Universitaria Autónoma del Cauca, Programa de Entrenamiento deportivo -Colombia
  • Gloria Milena Escobar-Gutiérrez Institución Educativa Niño Jesús de Praga, Docente Primera Infancia – Colombia.

Palabras clave:

Confinement, education, virtual education, face-to-face education

Resumen

This article shows the results of a study that consists of analyzing the real-life stories of teachers at different educational levels, which express the challenges experienced in their work during confinement. The methodology is qualitative in nature, the autobiography method is used, and the stories collected are analyzed and categorized by means of grounded theory. “Finally, the results obtained lead to delving into the subjectivities that are rarely visible in educational processes, and they are presented in a selective category named “Virtual Education” “in confinement, with three axials to support it: I) From Face-to-face.” education to Virtuality or Pseudovirtuality, II) Reality and Context, III) The family as a central axis in educational processes.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2022-07-23

Cómo citar

Torres-Rojas, I. S. ., Muñoz-Galíndez, E. ., & Escobar-Gutiérrez, G. M. . (2022). “Virtual” education in confinement: An iceberg to study. Gaceta Médica De Caracas, 130(3S). Recuperado a partir de https://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/24174

Número

Sección

CONTENIDO

Artículos más leídos del mismo autor/a

Artículos similares

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.