Parental Support for The Independence of Mental Retardation Children

Autores/as

Palabras clave:

Independence activity in daily living, mental retardation children, parental support

Resumen

The majority of children with mental retardation show an effect on the difficulties of their independence level of Activity Daily Living (ADL). Previous evidence shows that parental support is an essential source of social support. Parents’ active role and support determine the child’s development in their daily life skills. This study aims to analyze the relationship between parental support and children’s independence with mental retardation children in their ADL.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

02-06-2022

Cómo citar

Ananditha, A. C., Reliani, R., Sholichah, I., & Hasanah, U. (2022). Parental Support for The Independence of Mental Retardation Children. Gaceta Médica De Caracas, 130(1 S), S164-S168. Recuperado a partir de https://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/23902

Número

Sección

ARTÍCULOS ORIGINALES

Artículos más leídos del mismo autor/a

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.