The incidence of process management in government agencies
Keywords:
Public administration, Processes, CompetitivenessAbstract
The challenge of all organization is to achieve the operations of the item that they develop efficiently. At present, the integration of the markets and the competition specialized of the private sector, they have influence like pillars in order that the users of the public utility catch up with products and services of quality. In front of the present-day circumstances, the public administration tends to modernize its processes and to measure up to the circumstances of competitiveness; The implementation of the step for processes, you come getting successes in many from the organisms, identifying the proposal of value to the customer, where his processes work of efficacious form, surpassing the dissatisfaction in relation to the items that you offer the public administration. In that connection, this implementation with an orientation of quality and continuous improvement implies for organizations continuously to improve his efficiency and efficacy where the interrelation of his processes keys, obtain results that have influence upon the end customer
Downloads
References
Agudelo, L. (2012). Evolución de la gestión por procesos. ISBN: 9789588585307. Bogotá: ICONTEC.
Bravo, J. (2013). Gestión de procesos. Santiago de Chile: Evolución
Benavides, J. (2002). Los valores, los discursos y el conocimiento en el ámbito de la nueva cultura audiovisual y publicitaria. Comunicación y Estudios Universitarios. ISSN 1132-127X, Nº 11, 2001-2002, págs. 105-117.
Botero, C. (2009). Cinco tendencias de la gestión educativa. Revista Iberoamericana de Educación. DOI: https://doi.org/10.35362/rie4922100 . Madrid. URl: https://rieoei.org/RIE/article/view/2100
Camisón, C., Boronat, M., Villar, A., & Puig, A. (2008). Sistemas de gestión de la calidad y desempeño: importancia de las prácticas de gestión del conocimiento y de I+D. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 18(1), 123-134. ISSN 1019-6838. URl: https://www.academia.edu/31476899/Sistemas_de_gesti%C3%B3n_de_la_calidad_y_desempe%C3%B1o_importancia_de_las_pr%C3%A1cticas_de_gesti%C3%B3n_del_conocimiento_y_de_I_D
Capriotti, P. & Schulze, F. M. (2010). Responsabilidad Social Empresarial. Barcelona: Executive Business School. URl: http://www.bidireccional.net/Blog/Libro_RSE.pdf
Carrasco, S. (2006) Metodologia de La Investigacion Cientifica. ISBN 9972-34-242-5. Lima: San Marcos.
Casassus, J. (2002). Cambios paradigmáticos en educación. Revista brasileira de educación. Maio/Jun/Jul/Ago 2002 Nº 20. URl: http://www.scielo.br/pdf/rbedu/n20/n20a04
Cho, H. J., & Pucik, V. (2005). Relationship between innovativeness, quality, growth, profitability, and market value. Strategic Management Journal, 26, 555-575. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.461. URl: https://download.clib.psu.ac.th/datawebclib/e_resource/trial_database/WileyInterScienceCD/pdf/SMJ/SMJ_4.pdf
Dong-Young, K., Vinod, K., & Umar, K. (2012). Relationship between quality management practices and innovation. Journal of Operations Mangement, 30, 295-315. doi: https://doi.org/10.1016/j.jom.2012.02.003. URl: https://eclass.teicrete.gr/modules/document/file.php/DLH205/Total%20Quality%20Management%20and%20Innovation/InnovationRDandTechnologyatfirm-levelcompetitiveness.pdf
Diaz, J; Núñez, L. y Cáceres, K. (2018) Influencia de las competencias gerenciales y la gestión por resultados en la imagen institucional. Revista Fides et Ratio. Volumen 16 Septiembre 2018. Pag.[169 - ] ISSN 2411-0035. URl: https://www.ulasalle.edu.bo/fidesetratio/index.php/3-fides-et-ratio/fides-et-ratio-16/21-fides-et-ratio-16-8-influencia-de-las-competencias-gerenciales-y-la-gestion-por-resultados-en-la-imagen-institucional#articulo-2
Harvey, L. & Green, D. (1993). Defining quality. Journal Assessment & Evaluation in Higher Education. Volume 18, 1993 - Issue 1.DOI: https://doi.org/10.1080/0260293930180102. URl: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0260293930180102
Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. Sexta edición. Mexico D.F.: McGraw-Hill
Hernández, R. y Mendoza (2018) Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. Ciudad de México, México: Editorial Mc Graw Hill Education, Año de edición: 2018, ISBN: 978-1-4562-6096-5, 714 p.
Hung, Y., Lien, Y., Fang, S., & McLean, G. N. (2010). Knowledge as a facilitator for enhancing innovation performance through total quality management. Total Quality Management and Business Excellence, 21(4), 425-438.
Huergo, J. (2000). Comunicación / educación: Itinerarios transversales. DOI : https://doi.org/10.4000/books.sdh.176. URl: https://books.openedition.org/sdh/183?lang=es
Linderman, K., Schroeder, R., Zaheer, S., Liedtke, C., & Choo, A. (2004). Integrating quality management practices with knowledge creation processes. Journal of Operations Management, 22, 589-607. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jom.2004.07.001
López, J. y Gadea, A. (1995): Servir al ciudadano, gestión de la calidad en la administración pública. ISBN: 84-8088-079-1 España.
López-Mielgo, N., Montes-Peón, J. M., & Vázquez-Ordás, C. J. (2009). Are quality and innovation management conflicting activities? Technovation, 29, 537-545. DOI: https://doi.org/10.12691/jbms-2-6-1. URl: http://www.sciepub.com/reference/88501
McAdam, R., & Leonard, D. (2001). Developing TQM: The knowledge management contribution. Journal of General Management, 26(4), 47-61. DOI: https://doi.org/10.1177/030630700102600404.
Metcalfe, L. y Sue, R. (1989): La modernización de la gestión pública. ISBN 84-7088-489-1. Madrid, Ministerio para las Administraciones Publicas. Instituto Nacional de Administración Pública.
Morcillo, P. (1997). Dirección estratégica de la tecnología e ennovación. Un enfoque de competencias. Madrid: Civitas.
Ñaupas, H; Mejía, E; Novoa, E. y Villagómez, A. (2014) Metodología de la investigación. Cuantitativa – cualitativa y redacción de tesis. Ediciones de la Universidad de Bogotá ISBN. 9587621883, 9789587621884
Núñez, L; Bravo, L; Cruz, C; Hinostroza, M. (2018) Competencias gerenciales y competencias profesionales en la gestión presupuestaria. Revista Venezolana de Gerencia. Universidad del Zulia (LUZ). Año. 23, No. 83, 2018, 761-778 Maracaibo, Venezuela. ISSN 1315-9984. URl: https://produccioncientificaluz.org/index.php/rvg
OECD (2005). Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation, 3rd Edition. OECD Publications, Paris. URl: http://www.itq.edu.mx/convocatorias/manualdeoslo.pdf
Pérez, J. (2012). Gestión por procesos. Quinta Edición. ISBN 10: 8473568540 / ISBN 13: 9788473568548. Madrid: ESIC
Prajogo, D. I., & Sohal, A. (2002). The relationship between TQM practices, quality performance, and innovation performance: An empirical examination. International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 20 No. 8, 2003 pp. 901-918qMCB UP Limited 0265-671X. DOI https://doi.org/10.1108/02656710310493625. URl: http://facstaff.forestry.oregonstate.edu/eric-hansen/sites/default/files/Prajogo.pdf
Sánchez, H; Reyes, C; Méjia, K. (2018) Manual de términos en investigación científca, tecnológica y humanística. ISBN Nº 978-612-47351-4-1. Universidad Ricardo Palma, Lima.
Santos, M. & Álvarez, L. (2008). Efectos de la gestión de la calidad en la transformación en la innovación tecnológica y administrativa. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 38, 33-66. ISSN: 1138-5758. URl: http://www.redalyc.org/pdf/807/80703702.pdf
Sila, I. (2007). Examining the effects of contextual factors on TQM and performance through the lens of organizational theories: an empirical study. Journal of Operations Management, 25, 83-109. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jom.2006.02.003. URl: https://www.researchgate.net/publication/247174138_Examining_the_Effects_of_Contextual_Factors_on_TQM_and_Performance_through_the_Lens_of_Organizational_Theories