Market characterization in a business plan for An e-learning training company

Authors

  • Rocío Zairet Azuaje C Universidad Nacional Abierta

Keywords:

Capacitación, Estudio de mercado, E-Learning, organización

Abstract

Today, business upgrading is vital as it involves the competencies acquiring and improving according to the employee's roles in an organization. This article´s main objective is to characterize the market for the elaboration of a business plan in the creation of a training outsourcing enterprise based on the E-Learning. In this sense this descriptive research with field design used the technique of survey to determine what was previously proposed. Among the findings, there is a lack of incentive in the employees training given by managers, despite the existing resources, which many prefer to use for operational aspects of the company.  However, there is a group willing to receive this kind of training, whose mainly demanded knowledge areas are: managerial area, Human Resources and managerial skills. In conclusion, once the above is known, alternative solutions may be proposed, being the particular case a company that offers virtual training services.

 Keywords: Training, Market research, E-Learning and organization

Downloads

Download data is not yet available.

References

Baca, G. (2010). Evaluación de Proyectos. Sexta Edición. México: Mc Graw Hill.

Bartolomé, Antonio (2004). Blended Learning. Conceptos básicos. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 23, pp. 7-20.

Bartolomé A. y Aello M. (2006). Nuevas tecnologías y necesidades formativas Blended Learning y nuevos perfiles en comunicación audiovisual. España: TELOS.

Cabero, J. (2004). Las herramientas de comunicación en el aprendizaje mezclado. Píxel-bit Revista de Medios y Educación, 23, 27-41.

Canessa, F (2008). La capacitación laboral en chile y su oportunidad de desarrollo a través del e-learning. Tesis de Grado para optar al grado de MBA. Magíster en Gestión Empresarial. Universidad Técnica Federico Santa María, Chile.

Cummings, L. (2004). Recursos Humanos. Desempeño y Evaluación. México: Editorial Trillas.

Fiszbein, A; Cumsille, B y Cueva S. (2016). La capacitación laboral en América Latina. Inter-American Dialogue / Laureate International Universities.

Fontela, M; Hellers,N; Mann, N; Podlesker, C y Subotovsky, S. (2013). E-Learning Corporativo. E-Learning. Mejores Prácticas y recomendaciones para organizaciones iberoamericanas. Extraído el 28 de Septiembre de 2016 desde http://blade1.uniquindio.edu.co/uniquindio/ntic/lineamientos/articulos/E-learning.pdf

Fundación Ideas. (2007). Manual de preparación para un Plan de Negocios. Extraído el 28 de Noviembre de 2016 desde http://www.ideas.com.ve/files/Manual_elaboracion_Planes_Negocio.pdf

Guidobono, G (2009). La capacitación en las empresas del sector transporte terrestre de carga y logística en América Latina. Perspectiva actual y desafíos. Chile: Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL)

Gultinan, J; Paul, G y Madden, T. (1998). Gerencia de Marketing.

Estrategias y programas. Sexta Edición. Mc Graw Hill. México.

Hernández, R., Fernández-Collado, C. y Baptista, L. (2006). Metodología de la Investigación. (4ta Edic). DF, México: McGraw Hill.

Ivancevich, J.; Lorenzi, P. y Crosby, P. (1997). Gestión. Calidad y competitividad, Irwin, México. (1997). Gestión, calidad y competitividad. (3ª edic) España: McGraw Hill.

Maguiña, J. (2010). Estudio de la formación de una empresa de servicios E-Learning y B-Learning. Trabajo Especial de Grado presentado como requisito para optar al grado de Especialista en Planificación, Desarrollo y Gestión de Proyectos. Universidad Monteavila: Caracas.

Martínez, E. (2008). E-Learning: un análisis desde el punto de vista del alumno. Revista RIED. V. 11: 2, 2008, pp 151-168.

Martínez, E y Martínez, F. (2009). La gestión del conocimiento a través del E-Learning. Un enfoque basado en escenarios. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa. Vol. 15, Nº 13, 2009, pp. 29-44.

Minguet, E. (2017). Liderazgo en las organizaciones fractales. CIEG, Revista Arbitrada del Centro de Investigación y Estudios Gerenciales. Barquisimeto: CIEG.

Ministerio de Comercio, Industria y Turismo de la República de Colombia. (2010). Manual para la elaboración de planes de negocios. Extraído el 15 de septiembre de 2012 desde http://www.emprendimientouao.org/wp-content/uploads/2012/06/Manual-para-la-elaboraci%C3%B3n-de-planes-de-negocios.pdf

Montañez, J. (2008). Modelo De Gestión Administrativa Para La Toma De Decisiones Financieras en una Pequeña Empresa. Tesis de Grado para optar al Grado de Magister en Gerencia de los Negocios y Finanzas. Barquisimeto: Universidad de Yacambú.

Palella, S. y Martins, F. (2004). Metodología de la Investigación Cuantitativa. (5ta. Ed.). Caracas: Fondo Editorial de la Universidad Pedagógica Libertador (FEDEUPEL).

Stanton W, Etzel M y Walker B. (2001). Fundamentos de Marketing. España: Mc Graw Hill.

How to Cite

Azuaje C, R. Z. (2017). Market characterization in a business plan for An e-learning training company. Gestión I+D, 2(1), 74–94. Retrieved from http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_GID/article/view/13465

Issue

Section

Original Article