Developing Teachers’ Learning Management Competency through the Process of Coaching and Mentoring to Enhance the English Proficiency of Primary School Students in Small Schools in Soeng Sang District, Nakhon Ratchasima Province, Thailand
Palabras clave:
Teachers’ instructional competencies, Integrating guidance, Mentoring process to enhance students’ english competenciesResumen
This research has two main objectives: 1) to develop the coaching and mentoring process to improve teachers' learning management competence that will improve students' English proficiency and 2) to study the results of this coaching and mentoring process. The research process was divided into two phases: the first phase was the development of the orientation and tutoring process to improve the learning management competence of teachers. The research instrument was the evaluation form of the coaching and mentoring process called "TOCM Process" and the second phase was the study of the coaching and mentoring process to improve the learning management competence of teachers. This research was carried out in four main stages that were planning, action, observation and reflection. The target group for this research was five small schools in Soengsang District, Nakhon Ratchasima Province, Thailand. The results of the evaluation of the suitability and feasibility of the TOCM Process were considered adequate and feasible at a high level.Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Sobre derechos de autor y licencias
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Derechos de autor
Los autores conservan sus derechos de autor, aunque ceden a la revista de forma no exclusiva los derechos de explotación (reproducción, distribución, comunicación pública y transformación) y garantizan a la Revista Espacios el derecho de primera publicación de su trabajo. Los autores pueden hacer acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista, siempre que exista un reconocimiento de su publicación inicial.
Licencia
Los trabajos se publican en la revista sujetos a la licencia de Reconocimiento 4.0 Internacional de Creative Commons (CC BY NC 4.0); ver https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es desde enero 2021.
Esta licencia permite a terceros compartir (copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material), siempre que se reconozca la autoría y la primera publicación en esta revista.