Image of transnational oil companies in Venezuela

Authors

  • Humberto Jaimes Quero Universidad Católica Andrés Bello

Abstract

In this study we analysed the reputation that the multinational companies had in the early days of the oil industry in Venezuela and how this reputation was maintained until the beginning of the XXI Century, which roughly explains its impact on the decisions made based on its fundamental role for the economy and everyday life of the country.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Humberto Jaimes Quero, Universidad Católica Andrés Bello

Licenciado en Comunicación Social (Universidad Central de Venezuela, 1993) y Magíster en Historia de las Américas (Universidad Católica Andrés Bello, 2003). Profesor/Investigador del Centro de Investigación de la Comunicación (CIC) de la Universidad Católica Andrés Bello y profesor en esta casa de estudios en asignaturas de pregrado (Sociología de la Comunicación) y postgrado (Comunicación y Representaciones Sociales). Colaborador de la revista Comunicación (Estudios Venezolanos de Comunicación), desde 2001. Autor del libro Mejorando la Raza (Lauki, Caracas, 2012) y Mentalidades, discurso y espacio en la Caracas de finales del siglo XX. (Fundación para la Cultura Urbana, Caracas, 2003). Ha sido articulista de El Estímulo, El Universal. Trabajó como reportero de investigación en El Universal, Ultimas Noticias y la revista Exceso. @humbertojaimesq.

Published

2022-12-31

How to Cite

Jaimes Quero, Humberto. 2022. “Image of Transnational Oil Companies in Venezuela”. Anuario ININCO / Investigaciones De La Comunicación 34 (1):214-29. http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_ai/article/view/30043.

Issue

Section

Artículos/Articles